Selasa, 21 Maret 2023

Doa Pergantian Tahun

 


Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya Allah, Tuhan yang kebaikan berada di tangan-Mu... 

Aku memohon pada-Mu pembuka² kebaikan, penutup²nya, dan keseluruhannya... 

Permulaan dan akhir kebaikan.. 

Yang nampak dan yang tidak nampak.. 

Sungguh Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu. 

Ya Allah, limpahkan shalawat kepada Nabi Muhamad dan keluarga Nabi Muhamad... 

Aku memohon pada-Mu kebaikan tahun ini... 

terwujudnya harapan di dalamnya... 

dan merasakan rasa aman... 

Mendapatkan cahaya dan berkah di tahun ini.. 

Aku berlindung pada-Mu dari kejahatan tahun ini dan kesulitannya... 

dari kegundahan dan kedukaannya.. 

Ya Allah... 

Lapangkanlah dadaku... 

Mudahkan urusanku.. 

Ringankan penderitaan dosaku... 

Hilangkan deritaku.... 

Bahagiakan hatiku... 

Tutupi kekuranganku.. 

Ampuni dosaku... 

Wahai sebaik-baik Tuhan Yang Maha Pengampun.. 


Ya Allah berikan aku manfaat dari tahun ini dan jadikan aku bermanfaat di dalamnya... 

Bantulah aku di dalamnya dan jangan Engkau menolakku... 

Tolonglah aku dan jangan Engkau abaikan aku... 

Sungguh Engkau Penjaga terbaik dan Maha Pengasih... 

Ya Allah... 

Jadi awal tahun ini KEBAIKAN.. 

pertengahannya KEBERUNTUNGAN

dan penghujungnya KEBERHASILAN... 

Ya Allah... 

Perbaiki agamaku sepanjang tahun ini, krn itu yang menjaga urusanku.. 


Perbaiki urusan duniaku, krn itu bekal perjalanan hidupku.. 


Dan perbaiki urusan akhiratku, krn itu menjadi tempat tinggal abadiku.. 


Ya Allah.. 

Berkahilah sisa usiaku.. 

Jadikan aku berhasil dalan perkara yang Engkau ridho padaku.. 

Wahai Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang... 


Ya Allah... 

Jagalah keluargaku... 

anak keturunanku... 

serta bahagiakanlah mereka... 

Jadikan aku berbahagia dengan kebahagiaan mereka... 

Dan mereka berbahagia karena aku.. 

Wahai Kebahagiaan bagi orang² yang berharap... 


Ya Allah... 

Jagalah orang² yang aku cintai dan berkahilah hidup mereka.. 

Wahai Tuhan Yang Maha Mulia.. 


Dan limpahkanlah kepada junjungan kami Nabi Muhamad dan keluarga yang disucikan... 

0 comments:

Posting Komentar

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More